BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 1 October 2013

kawan?

ni la rupa surat yang Anis selalu bagii. suwit x?

sejujurnya, saya tak banyak kawan. as long as that one friend stay with me always, thats enough


banyak kawan banyak kerenah, saya tak mampu nak menahan kerenah orang.


saya tak suka nak start gaduh dengan orang. saya juga susah memaafkan.


apa awak rasa dalam hati bila tengok saya? kalau kegembiraan, yeah absolutely u'r my bestest friend. coz i dont close to anyone easily.


bila saya dah rapat dgn someone, i will always make sure she happily live with me.


kawan rapat sekolah rendah? ada 2orang.


kawan rapat sekolah menengah adalah 2 orang yang tadi jugak sebab masuk sekolah sama-sama.


Mariam - she was my bestfriend, jujur luhur dari hati - she loves me eventhough jarang contact each other and dia kahwin pun i tak tahu. sekarang dia dah dapat sorang baby gurl - lupa nama - dia pun dah ada own car, myvi kuning. ala, myvi lagi best tu. and perfectly husband always beside her. after long time havent meet each other, she suddenly contact me that day, masa tu i tengah praktikal dekat PPDKB. she's on her way back to hometown after taking her baby to doctor. and, we just meet and talk just like that. macam selalu jumpa padahal last i jumpa dia masa dia pindah dari SMKDB ke SMK dekat kampung dia - To'Uban,Pasir Mas, masa tu form2. whatever happen, we still declare as BESTFRIEND ever. iLOVEyouTOO.


Anis - she was also my bestfriend - i know her since primary school and kami bukan sekampung. nak tahu kenapa kami kawan? sebab kami bukan budak hot time tu. budak hot time tu bukan gedik and batak (wow, impressing i use that word). budak hot yang aku maksudkan lebih kepada suka jalan after school time and free yourself. aku dan anis senasib, mak ayah kami tak suka kami keluar jalan2 tanpa tujuan. since that, memang jadi budak baik la. but sometimes pernah la aku tipu cakap nak keluar buat homework with some friends. padahal hangout makan megi kat rumah kawan and mandi sungai. ofkos la time tu sungai tak dalam, musim kemarau. aku dan anis kekal kawan sampai secondary school. tapi after form2, nak masuk form3, aku pindah jugak ke SMKS atas nasihat parents n mak saudara sbb sekolah tu ada asrama. bagus jugak sebab aku boleh belajar berdikari. tapi, anis kehilangan sahabat2 baik dia. susah jugak nak pindah. sedih. berpucuk-pucuk surat anis bagi aku. setiap kali baca aku pasti nangis. tapi surat2 tu dah hilang. arghh. anis lepas tu dah dapat kawan baru and anis dah pandai berdikari, siap jadi pengawas and macam-macam lagi. kalau dulu, nak kuar gi tandas pun susah. and aku rasa, tu la kebaikannya aku pindah sekolah.



kawan laki? ahahhh..memang hampir tiada. sebab apa? aku pun taktau. mase form2 , aku jadi penolong ketua tingkatan. tapi ada sorang budak laki takut nak cakap dengan aku. sebab katanya aku garang. huhh..emang benar? tapi, dekat sekolah mmg aku segan n pemalu. sebab itu takda kawan laki yang baik. lagipun, idont think i need it, ahah. tapi semenjak kat UM, self-esteem aku dan berubah sedikit demi sedikit, mungkin juga dibantu dengan pengalaman masa FORM 6 dulu. dimana aku punya kawan-kawan yang sporting. tapi aku tetap pemalu. eheh. kat UM ni bagusnya ialah aku dah joinkan diri aku dengan PMKUM. disini aku rasa tak sesegan dulu. cuma keyakinan diri masih lagi rendah. haha. aku pernah jadik MC dalam satu majlis PMKUM dan aku rasa that's was the first and last time aku jadik MC. ade ke aku binti kan nama kawan laki aku. ceh. tu pun aku tak perasan disebabkan kegugupan melampau. orang dah tergelak-gelak. feuuuuw. maluuu !

0 speaks: