BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 10 December 2011

RENDU : xdpt dipujuk

saya cerita, awak bace !


hnya Tuhan yg taw betapa aku rendukan 'mereka'!
tp aku fikirkan, lebih baik begini
keadaan aku lebih baik disini
lebih tersusun
lebih berdikari
lebih terjaga
lebih disiplin
disini 'mereka' tiada bersama aku
disini 'mereka' tiada untuk ku
aku harus kuat
aku harus tahu sebabnya
dan aku harus terima kerana ada hikmaat yg lebih besar
ini adalah sesuatu yang normal
untuk kehidupanku yg lebih baik dimasa hadapan
oleh itu, sesebak manapun harus aku tahan
aku kuat
aku harus tahu itu
aku ada 'mereka' yg lain disini
'mereka' yg lain itu adalah keluargaku disini
walaupun tidak seperti 'mereka' yang jauh itu
ya, aku kuat
aku mesti sabar
demi ilmu yang kutuntut
lalu, ingin aku doakan kesejahteraan 'mereka' semua
biarlah rendu ini menjadi penguat kasih sygku pada 'mereka'


Hendak gugur, gugurlah nangka.. Jangan menimpa si ranting rapuh..
Hendak tidur, tidurlah mata.. Jangan dikenang orang yang jauh! :)


0 speaks: