BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 10 December 2011

seminar 'Hubungan Bilateral Antara Indonesia dan Malaysia'

saya cerita, awak bace !


hulaaa :)
aku nk story jadual idup aku dlm 'open diary' nih!
begitu, begini...
td dalam kol3, telah berlangsung satu seminar yg dihadiri kami (pelajar jabatan antro)
dan jugak pelajar inbound dari UNAND (universitas andalas)
kejadian adalah di Auditorium Jabatan Antropologi Sosiologi Universiti Malaya
seperti tajuk diatas, seminar adalah berkenaan 'Hubungan Bilateral Antara Indonesia dan Malaysia'
ia telah dimateri (panel) oleh Zenie Eka Puteri & Dwi Setiawan Chaniago dari Unand, Moderator oleh Yulita dari UM. PENGERUSI adlah Fairuz Rosli jgk dari UM.
dalam seminar yg suam-suam kuku tu, bnyk isu telah dikupas.
tujuannya adalah penting, yaitu:

  1. memastikan hubungan baik sentiasa terjalin
  2. elakkan salah faham atr dua negara dek krana kisah lampau(konfrontasi)
  3. menjelaskan segalanya dgn lebih terang trutama dlm klgn mahasiswa
  4. mengimbau kembali 'masalah' dulu utk elak perkara sama blaku dgn mengambil tahu apa kekurangan pemerintahan terdahulu
  5. menajamkan minda mahasiswa terutama dlm bidang antro nih (PENTING!)
  6. mengisi masa lapang dgn salah satu program yg bermanfaat utk memberi manfaat jg kpd student Unand
  7. aku xtw dah pe nk gtw :p
sbnrnya : aku xtw nk ckp pe sgt sbb td aku xbg tumpuan sgt. nantukkk. ngeh3
so, td aku layan baca buku ''100 Cerita Kehidupan" yg agak menarik :)))
buku tu aku baru je bli td dekat Dataran Siswa dgn harga RM18 (diskaunnya 10%)
cehh..da kluar topik .

last ttg tadi, aku tw ia mmg sgt penting, slain ia adlah ILMU, ia penting krana sgt3 penting tuk kita amik tw sal sejarah kerana ''org yg melupakan sejarah pasti akan mengulanginya"
eh mcm penah dgr frasa tu, hah, kt mana ye? kui3
wlpn ia penting, aku yg TAK MINAT! nk buad camana la spya aku minat bnde-bnde alah cmtu
otak ni trus jd down klaw masuk bnda berat2 cmtu. dusshhh...
smpai aku tpkir, cmne dorg leh bgitu telus dlm hal nih! ciss ciss ciss . x adill..

HAHAHA,,tulun bg idea plis cmne nk jd berminat dgn sejarah@politik@yg sewaktu dgnnya :(

0 speaks: