BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 3 May 2011

mak aku part 2

emm..aku mmg tgh rindu mak aku ni. sbb tu citer sal ni. alhamdulillah la, sejak study jauh dr kg ni
*jauhla sgt, aku dh berubah sedikit demi sedikit. sbb aku ingt wlpom aku jrg dpt balik, tp sekurang2nya
mak aku masih ada n aku masih leh balik jumpe die cthnya mase hari raye atau cuti sem, *atau cuti wt sdri.
hoho..jrg sgt aku balik. kami bkn org kaye kn. balik time ade hal penting n time cuti je. bkn mcm
korg, tiap2 bulan balik. ngn flight aku. huhuu..ble la aku dpt merasa nk nake flight. xperla. 1 fine day.
melalut da jauh dr tajuk ke? huhu..

story 2 sal ma aku :
mase kecik gk story ni. time tu kami kecik2, aku pom xingt time tu kami dh ada bape adik bradik.
mybe dlm 4 org. aku ank no3. kn masih kecik. mmg nakal n xdgr kate. so, pd satu hari, mase tu
musim org g mekah wt haji. dkt2 raye haji la. jiran sbelah umah aku yg aku pggil 'moksu'
 pom baru berlepas g mekah. so, sbb kitorg slalu saketkan ati mak, mak aku pom citer, nt die ngn
abah aku akan g mekah jugak. die ckp, ramai org mati kt mekah. ble mati kt mekah, biasanya terus
tanam kt mekah pasal nk wt balik kos die mahal. dhla dulu org g mekah ngn kapal.amek mase berbulan2.
aku pom xsure time aku kecik tu masih ngn kapal atw x. tp kami dgr citer mak aku, lw org mati kt
mekah, die akan ditanam kt mekah. lw mati ats kapal (sbb perjalanan lame) die akan buang mayat tu
kt laut jer, kn lame nk smpai darat. mak aku pom ckp lw die mati otw g mekah atw mati kt mekah,
kitorg xkn jumpe die @ mayat die dah. kitorg trus meraung2 menangis la konon. kitorg ckp xnk
bg mak g mekah tp mak kate wajib g mekah. time tu aku tgk mak aku pom nangis smbil cite.
xtwla nangis sbb terharu atau lucu tgk kami nangis sungguh2..

time tu tahan la nakal kami tu kejap.then jadi balik. paling teruk aku ngn akak aku yg no2.
ganas2 kami gaduh. pelengkung batang paip atas pale la. tarik2 rambut tu biasala. drastik.
kak aku slalu wt hal. lw die wt keje, die pggil smua org suh tlg. benci btol aku *yg pemalas nih.
mak aku per lagi, bising2 la suh aku g. muler2 aku g tlg gk, tp lw xikhlas + saket haty, mane tahan lame.
trus aku wt keras kepale. huh.



mmg yg ni cite sal aku n kak aku. bkn sal mak aku kn, tp sedikit sebanyak *mmg bnyk, kesan tu
kene mak aku gk. yelah, cmne nye die nk kwal 2bradik ni. gaduh lak ekstrem2 je. dhla melalak 1kg
dengar. mlm2 biasanye, esk pagi jiran tny la knpa. hoho. wt muke xmalu jela. mak aku jgk dpt malu.
em..mak aku da bnyk kali nangis xtahan. yer2,,mmg anak derhaka dh aku ni, kecik2 dosa dh
setambun. hari raye pom, mntk maaf xikhlas. xtwla per kene ngn diri ini.


BILA NAK BERUBAH HA?? @_@





0 speaks: