BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 21 September 2013

DUIT OH DUIT

siapa tak suka duit? mana ada yang tak suka. masuk jamban pakai duit. apatah lagi nak naik bas, beli nasi, beli mineral water jugak. semua guna duit. orang kata, kalau dah kerja tak payah risau pasal duit. ha yelah tu. walhal, orang keje lagi besar tanggungjawab dia. bagi kat mak ayah lagi, adik-adik lagi. kumpul duit nak kawen lagi. dan macam-macam lagi la.
bagi aku pulak, makin banyak duit dalam poket atau dalam bank, makin besar la cita-cita dan angan-angan nya. kalau takdak duit dalam bank, poket pun hampir-hampir kering, maka jawabnya, diam-diam sudahlah dalam bilik.
sedih betul jadi student macam aku ni. lagi-lagi sekarang aku dah tak stay kolej yang ada makanan.
betul-betul kena jaga dan catu duit. makan pun sekali sehari. kadang-kadang jer boleh joli sket. 
bila dah takdak makanan asrama macam dulu-dulu, pagi-pagi aku telan ayaq kosong jahla sebab malas turun. kalau rajin sikit-sikit, aku buatla coklat panas atau nescafe. kalau tak aku bergolek=golek macam sekarang ni ha. ni time weekend.
time ada kelas, biasanya aku lunch kol 12pm ngan classmates aku tu. boleh makan sedap sikit sebab dekat cafe fakulti macam-macam ada. kalau dekat foodcourt, masakan panas je ada. harap gerai je banyak.

PTPTN setiap sem aku dapat rm3250 gituu. yuran kolej rm819 (xtermasuk dinner, baju kolej dan bbrpa benda lagi) tolak yuran sana sini, haritu aku cek dalam akaun ada rm1127. banyak ker? belum yuran betul-betul lagi tu. isk. aku nak idup selama 6bulan dekat sini kot. kalau aku spend rm10 sehari X 30 hari sebulan = rm300 X 6 bulan/semester = rm1800 beb. rabak parents aku jugak akhirnya. 

tu belum campur benda remeh temeh lagi. taxi fare, LRT, bas rapid, jajan, topup, roti and etc. 
ni pun nasib baik aku bukan kaki wayang sangat. bukan outing every weekend. 

budak PTPTN jangan la boros sangat bile dpt duit awal-awal sem. makan megi pulak la ko nanti last sem. lagi-lagi student UM ni haa..mahaii gilak yurannya! sabo jelaaa.

yang penting, petang ni aku nak pi pasarmalam Pantai Permai, cari nasi kerabu bak hang. yummmehh.
ada telur masin, solok lada, hati ayam goreng = PERFECT !

0 speaks: