BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 19 November 2013

Aku ada kawan yang suka kritik.


Kalau kawan tu dah kritik bilik aku (kat kolej), lagi lah aku segan nak bawak dia kat rumah aku. Bukanlah nak kata bilik aku (kat kolej) dan rumah aku tu kotor dan berselerak. Tapi saja-saja dia memang selalu tak berkenan dengan sesuatu yang berbeza dengan apa yang dia ada dan apa yang dia buat..

Tapi ditakdirkan aku mendapat kawan yang suka mengkritik, aku terima.

Tapi, sejauh manakah keadaan dia lebih baik daripada keadaan aku sampai dia kata lagu tu?

Contohnya : 

''Tak nak la duduk bilik ni (bilik aku), sempit (sebab katanya barang banyak)''

Padahal bilik dia n bilik aku sama saiz cuma susunan dia lain, katil dirapatkan kebelah kiri, so, belah kanan nampak luas. Lain orang lain caranya..

Tapi, dia sahabat aku. Sahabat yang aku ingin kekalkan dalam hati dan ingatanku.

Tapi....aku juga punya perasaan malu dikritik lagi-lagi depan orang lain.

Tapii...kawan aku (yang lain) kata, usah pedulikan, usah simpan dalam hati.

Tapiii...

Hu hu huu..


P/s : Sometimes all I want is for people to leave me alone and not judge me.


0 speaks: