BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 3 November 2013

Cerita Seram Di Rumahku.

Pada suatu malam, adik aku (yang bongsu) yang sedang menonton TV terdengar bunyi motosikal masuk ke halaman rumah. Itu adalah motosikal abang ipar sulung ku yang selalu pulang lewat. Entah apa yang dibuatnya diluar.


Adik aku terus ke pintu utama, melihat dan seolah-olah menjemput dia masuk. Kakak ku juga ada sama ketika itu. Tidak lama berdiri disitu, adik aku masuk dan menyambung menonton TV. Adik aku seolah-olah menunggu sesuatu, tetapi tidak kunjung tiba, lantas dia bertanya pada kakak ku, 
"Ema (bukan nama sebenar), mana budak perempuan yang abang Din (bukan nama sebenar) bawak tadi? Takda pun..''
''Budak perempuan? Mana ada la. Mengarut la hang ni..''
''Betul la aku nampak, budak perempuan rambut panjang pakai baju warna putih..''

Lepas adik aku yakinkan dia bersungguh-sungguh, kakak aku terus cuak dan dia pun cerita dekat abang ipar aku tu. dan lepas tu satu rumah tersebar cerita tu.

Then, timbullah cerita lain.

Belakang rumah aku, dahulunya adalah sawah padi yang luas terbentang. Ada rumah tapi terpisah jauh. Rumah aku pun sebenarnya kawasan sawah padi. Bukan saja dibelakang, di tepi kiri dan kanan juga adalah sawah padi. tapi di sebelah kanan rumah ada sebatang jalan raya menuju ke kampung sebelah dan ia melalui bahagian belakang rumahku. Sekarang juga sudah ada sebuah rumah baru siap dibina dan sebuah rumah sedang dibina. Transformasi kawasan sawah padi kepada kawasan rumah. Yang ingin aku ceritakan ialah rumah yang sedang dibina itu, didiami pekerja Nepal yang jd buruh buat rumah tu. Nak dijadikan cerita diorang pernah bagitahu abah aku yang diorang sering ternampak budak perempuan berpakaian baju putih dan rambut panjang berlegar-legar dalam rumah yang tengah disiapkan tu. Tapi, diorang buat rilek jer, dah biasa kot. 

Nampaknya 'budak perempuan' tu sedang bergurau, mungkin 'dia' adalah benda yang sama tumpang motor abang ipar aku dan ganggu mat Nepal tu. Tetapi dari mana ia datang sebab sebelum ni tak pernah dengar cerita pasal 'dia'..huhu..

Jangan menjelma depan aku sudah. Ngeee :3

p/s : tak berani nak letak gambar sbb taip story tengah malam... haha

0 speaks: