BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 17 November 2013

Ramai pulak yang kawin

Terkejut duhaiiii hatiku ini bila mendengar perkhabaran bahawa bakal muncul satu lagi pasangan kelahiran Persatuan Mahasiswa Kelantan UM (PMKUM). Kedua-duanya orang kuat PMK dan belajar di fakulti yang sama, APM. Sebelum ni dah tahu. Terkejut bukan sebab nak terjadi, tapi terkejut dan tertanya-tanya bagaimana ia bermula dan melarat sampai kahwin? 

Hehe..adapun begitu, tiadalah hak kita untuk mengetahuinya melainkan kedua-dua pasangan. Tahniah, Barakallah to both Ihsan dan Ika. Biarlah sejarah kalian menjadi rahsia keindahan cinta untuk tatapan anakanda kalian nanti. Haha. 

Lepas tu aku mula mengira-ngira berapakah pasangan (kawan-kawanku) yang dah selamat mendirikan masjid pada tahun ni..hurm..agak ramai jugak...termasuk yang bakal berkahwin.

Ramaii baq hang..Antaranya ialah ;

KAWAN-KAWAN SEKOLAH AKU DULU
Jannah & Ridwan (Ogos 2012), Syafiqah & Sakawi, Irwan & Tik, Amalina & Suami dia (tak ingat nama), Fairuz & Alan, Fakhrul & Isteri, Asrul Syafiq & Isteri...

KAWAN-KAWAN DI UNIVERSITI
Syikin & Suami dia, Husna & Afifi, kak Azimah & Suami, Hanan & Abe Aqil, dan lain-lain lagi..tak ingat..

BAKAL KAHWIN
IKA & IHSAN (22 Disember 2013).. he he he..selain itu, Shahidah dan Hilmie jugak bakal kawin November ni jugak. Shahidah ni kawan masa SMKDB dahulu. Kenai-kenai gitu jer, tapi dia ada invite la jugak aku ke walimah dia (melalui FACEBOOK)

Tu belum lagi kira junior sekolah dulu yang dah kahwin (baca: langkah bendul) . Kawan sekolah dulu ada yang kahwin awal jugak, contohnya : LEEN & ISE (senior) dan dah ada sorang anak, Adam. EMA pun dah ada 2 atau 3 anak (tak ingat) walaupun dulu terkenal sebagai gadis pendiam. EMA ni kawan sekolah dan juga jiran aku.

Tapi, yang aku tahu, ramai-ramai yang kawin tu, cuma majlis Jannah dan Syafiqah yang aku attend sebab masa tu cuti. Selain daripada tu, hanya ucapan TAHNIAH di Facebook sahaja. kih kih kih. Jimat duit beli hadiah, boleh gitu? HA HA HA..tak baikk..



0 speaks: