BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 7 November 2013

Siapa Yang Bertuah di Kalangan Kita?

Siapa yang bertuah?

Siapa saja dan apa saja kita buat, biar jadi bertuah. Bagaimana nak jadi bertuah? Caranya ialah sentiasa ingat akhirat.Sentiasa mengikut garis panduan yang ditetapkan Islam. Sentiasa ingin beri sesuatu hadiah kepada Allah. Sama seperti kita sayangkan keluarga atau kekasih kita, sentiasa ingin berikan hadiah.
Orang yang bertuah bukan orang yang kaya, harta bertimbun, tanah berekar-ekar. Orang yang bertuah bukan orang yang cantik, pipi mulus, kulit putih melepak.Orang yang bertuah bukan orang yang berpangkat besar, gaji mahal.

Semuanya itu bukan boleh dibawa ke akhirat. Bertuah dikaitkan dengan akhirat, sediakan habuan untuk akhirat. Walaupun pendek umurnya, tapi taat kepada Allah, itu orang yang bertuah. Dilahirkan sebagai orang yang beriman, itu orang yang bertuah.Kalau orang mengekalkan akidahnya kepada Allah, itu orang yang bertuah.

Masyarakat salah faham. Kerja 5 hari seminggu, hujung minggu berkelah ke pantai, keluar shopping, tengok wayang - itu yang dikatakan bertuah SEBAB hidup sempurna dan gembira dengan habuan gaji setiap bulan walhal tiada sumbangan pada akhirat. 

Walau apa yang dilakukan, jadilah orang yang bertuah - hati penuh pengisisan kepada akhirat, taat kepada Allah.Bukan isteri yang cantik tetapi isteri yang taat kepada Allah adalah isteri yang bertuah. Kecantikan bukan kekal selamanya tetapi ketaatan kepada Allah dibawa ke Syurga. Wallahualam.


Sumber : Ustaz Azhar Idrus feat Ustaz Haslin Bahrin - Anak Isteri Yang Bertuah (Youtube)

0 speaks: