BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 18 November 2013

Aku budak KOLEJ


Usai sahaja aku solat Maghrib, selalu terdengar announcement berbunyi....

"Selamat datang ke Pengumuman Unit Oriental Bestari sesi kedua, perhatian kepada semua pelajar Kolej Kediaman Bestari (KK4)...."

Difikiran aku, sampai sekarang aku masih belum percaya sepenuhnya bahawa aku sedang berada dan menjadi salah seorang penghuni Kolej Kediaman Bestari ni..Maklumlah, sebelum ni, dari semester 1 tahun 1 sehinggalah semester 2 tahun 3, aku setia stay di Kolej Kediaman Zaba (KK7). Sebenarnya, aku dah selesa dengan KK7 dan setiap kali pilih kolej, aku akan pilih KK7 ditempat pertama dan Alhamdulillah selalu terpilih untuk menetap dikolej dalam senarai pertama lagi. Rezeki orang kata. Sebab aku haram tak pernah join aktiviti kolej kecuali masa tahun 1..hew hew hew. Tapi aku rajin join aktiviti Persatuan anak negeri dari tahun 1 hinggalah tahun 3..Semester ketujuh aku dah tak join, dah jadi mantan. 

Tapi, di semester ketujuh (dimana menjadi semester terakhir aku di UM, Insyaallah) aku tergerak hati nak try apply KK4 ni. Lebih-lebih lagi kawan-kawan aku memang semuanya dekat KK4 dan aku dah selalu gi bilik kawan aku sebelum-sebelum ni. Jadi, secara tidak langsung, aku memang dah ter'berkenan' dengan KK4 sebab apa yang KK4 ni ada. Contoh : BILIK lagi besar, LOKER lagi besar, TANDAS/BILIK AIR lagi besar, ada PANTRI yang besar macam dapur, ada HEATER besar, ada tempar IRON baju yang agak besar. HA HA HA...kesimpulannya, memang dekat KK4 ni semua besar-besar lah.

At first, aku gagal diterima sebagai penduduk KK4, tapi hasil pertolongan kawan aku yang baik dengan kakak pejabat, dia mohon (baca : merayu) jasa baik kakak pejabat supaya luluskan surat rayuan aku dan Siti. Maka, sekarang aku berada di KK4 terchentaaa. ha ha ha...Nasib baik sebab KK7 dah reject aku awal-awal dah..opss, untuk semester last ni, aku memang letak KK7 dipilihan ketiga (pilihan last) hehe...nak tukaq angin la pulak.

Tiba-tiba teringat lak masa lepas daftar bilik di KK7 masa semester 1  tahun 3, aku terus UPDATE STATUS FACEBOOK mengatakan aku masih di KK7 dan dengan bangga cakap 

''once a Zabahan, always a Zabahan..''

Hahaha...puihhh..bukan setia sangat pun hang ni..asalkan dapat kolej..puihh puihhh.


0 speaks: