BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 19 November 2013

Aku masih diberi peluang oleh-NYA

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah


Hari ni aku tido jam 6.30am (bermakna semalam aku tak tido).
Aku tak tido pun takdak buat apa-apa esaimen mahupun slide presentation. Memang arini ada presentation subjek OnT tapi aku dah buat slide tu minggu lepas. 

Asalnya aku tengah discuss pasal soalan kaji selidik untuk tugasan En.Syed dengan Siti. Tapi sekejap jer, siap sebelum tengah malam. Disebabkan aku memang tidak mengantuk sangat (akibat selalu tidur lewat), aku pun sambung baca novel thriller ''Hatiku di Harajuku'' sambil menemankan sorang lagi kawan aku, Arda, buat slide presentation untuk esok (subjek lain). Siti pulak tengah baca-baca slide untuk presentation OnT esok. Siti 1 group dengan aku. 

Malangnya, Arda dan Siti dah tidur pun (lebih kurang jam 3am), aku masih tak boleh tidur. Mengantuk dan menguap berkali-kali tapi otak masih segar-bugar. Jam 5am aku cuba paksa untuk tidur, tapi nanti berpotensi ketinggalan Subuh pulak.

Last-last aku teruskan baca ''Hatiku di Harajuku'' sehingga Subuh, dan kejutkan kawan-kawan masuk bilik masing-masing. Ohya, kami lepak dekat Bilik TV.

Lepas Subuh aku cuba tidur, takut takda tenaga nak present OnT jam 11 am..Aku tertido jam 730am tapi jadi susah nak bangun pulak effect tak tidur semalam, badan jadi letih. 

Aku dah miss satu kelas jam 10am, :'(
Aku pun set jam loceng 940am untuk kelas jam 11am. 
Tapi malangnya aku tersedar jam 1112am dan terus jadi kalut lagi-lagi teringatkan aku kena present harini subjek OnT. Nak call Siti , telefon takdak kredit. Lepas pusing bilik 2 3 kali, runsing taktau nak buat apa. Mustahil sempat gi kelas untuk present. Aku pun amik tuala dan mandi. Aku bawak enset letak dalam raga letak perkakas mandi.

Lepas jer mandi, aku dapat SMS dari Siti, katanya dia dah sampai kelas. Hah, lagilah aku cuak. Aku request dia suruh dia call aku. Nasib baik Siti faham dan rilek jer bile aku mintak nak present minggu depan. 

Then, lepas tu dia SMS, katanya Dr.Awang tengah rushing dan cuma 2 kumpulan je sempat present. 

Alhamdulillah. Alhamdulillah Alhamdulillah :')

0 speaks: