BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 14 November 2013

Kisah Dalam Sehari

Bila aku tengok entri lepas kurang mengancam, aku terus rasa nak menulis entri baru sebab nak suruh entri (yang kurang mengancam) itu turun kebawah dan kebawah. But then, aku juga boleh nak improve tulisan aku, boleh edit bagi betul-betul centre, letak gambar yang menarik (kalau ada/perlu), dan sentiasa mengingatkan diriku bahawa entri hari ni dan juga lepas tidak 'mengumpat' atau menceritakan alkisah orang lain. *geleng-geleng kepala* sebab pasal pengalaman diri aku sendiri pun rasa banyak yang aku perlu ceritakan, contohnya kena denda masa F6 sebab lambat masuk kelas lepas rehat, atau mungkin kisah aku bermimpi aku dah kahwin. cewahh..boleh jugak kisah aku yang suka berangan nak travel oversea. Dan macam-macam lagilah..so, tak payahlah aku nak story kisah orang lain bagai.


Tengahari tadi aku mengucapkan TAHNIAH pada seorang kawan fakulti aku, LELAKI, juga orang Kelantan kerana sekali lagi berjaya mendapat Dean dalam exam lepas..tetapi baru tadi aku ucapkan TAKZIAH pula dekat dia sebab masa bukak FB ada perkhabaran baru mengatakan ayah dia dah kembali kerahmatullah. Al-Fatihah. Sebelum ni dia memang selalu update pasal kesihatan ayah dia yang tidak menentu. ALLAH. Dah sampai masa dia.

Tapi aku pelikla, kenapa tiap kali aku gi pasar malam (bukan black market), aku beli nasi kerabu, tapi bila sampai bilik, aku terasa nak makan nasi gulai ayam atau koeytiaw goreng, atau sebaliknya. Huhh. Takkan aku nak beli dua-dua kot. Tahula puasa, tapi takda la kebuloq sangat. Dahla tadi nak beli hati ayam goreng, tapi tengok hati ayam tu macam dah kering, mungkin dah digoreng banyak kali. Mungkin.

Tapi takpalah, aku still boleh chill lagi, sebab hari ni dah masuk hari ketiga geng YGen promosi FB page mereka dan bagi botol air jenama Tupperware pada sesiapa yang like FB diorang. Entah apa yang penting sangat dengan page tu sampai dia bagi merchandise berharga RM15 satu tu. Hasil usaha gigih, aku dapat 4 botol sebab ambik FB adik, kak dan FB dia...hehe...Aku dapat kaler kuning 2bijik, kaler oren dan kaler hijau. Rezeki la tu kann. Kawan-kawan aku ada yang dapat 2, 3 dan 6..Yang dapat 6 tu banyak sangat, katanya ambik FB sepupu sepapat dia. Hahaha...Nampak x manusia ni suka benda free. Memang booth dia sentiasa penuh sebab orang berebut nak isi borang, login FB dekat tab yang dia bagi dan barulah boleh claim hadiah. Tadi, dia double check sesiapa yang nak claim hadiah, mungkin sebab ada banyak penipuan berlaku.

Eh korang, jangan lupa pulak, 9 dan 10 Muharam, kita disunatkan berpuasa sunat dimana 9 Muharam adalah Puasa Sunat Taasu'a dan 10 Muharam pula ialah Puasa Sunat Asyura. ''Puasa Asyura menjadi penebus dosa setahun yang telah lewat'' (Hadis Riwayat Muslim). Memang untunglah siapa dapat puasa, salah seorangnya ialah aku. Untung sebab dapat guna peluang yang Allah bagi ni untuk hapuskan dosa-dosa lepas. Tapi ada jugak yang tak untung sebab tengah dalam keuzuran dan tidak dapat berpuasa. Takziah. Baik tak aku? Memang baik la 'sangattt',..tapi tadi aku ada sign in untuk program Orphan Care yang entah bila dan bagaimana untuk aku join. Sebab dia suruh pergi dengan pengangkutan sendiri dekat rumah penjagaan bayi tu. sigh !

Kalau bilik kita pun sentiasa bersepah, boleh ke kita nak uruskan badan pelajar yang kondisi dan kuantitinya lebih besar dan rumit? haha..Tadi aku tengok ada Flashmob satu badan pelajar, dan salah seorangnya aku kenal, roomate kepada kawan aku. Dia memang kelihatan bersemangat dan hebat. Tapi, diri sendiri tak terurus akibat ke'busy'an yang melampau. *geleng-geleng kepala*

Ahhh aku dah terlampau kenyang sebab bedal air soya, nasi kerabu (yang membuat aku hilang selera hari ni, entah kenapa, padahal biasa okay jer), pisang sebijik, sepotong epal, kurma 2 3 bijik, mungkin 4 bijik. Lagi apa lagi eh? Haaa...roomate aku pun ada bagi donut, so boleh buat sahur. Eh lupa, tadi pun aku ada beli roti inti kacang dekat pasar malam. Ada 6 bun untuk harga RM4, kira okay lah sebab bun dia besau-besau. Hehee.

Yayy tadi soothing gel yang aku beli dah dekat sebulan dah sampai. Lambat sebab beli straight away dari Korea. kelasss gitu...



0 speaks: